Monday, 12 March 2012

The light is ON!!



If you realized that the lights at our swimming pool and garden are all on, lighting & function well now. Thanks to our “penghulu” Mr. Sani who did a very good job, initiative and innovative. Wow..We save around RM800.00. Again… Thanks Mr.Sani & we appreciated the effort.
JMB Kelisa Heights

16 comments:

  1. Terima kasih, abang Sani, gua caya lu lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu penghuni sebelah saya kata itu Sani mungkin pancuri yang masuk beberepa rumah di dlm KH, namun tiada bukti, sekarang jadi pancuri besar, jaga duit kita, takut saya nanti, hilang duit macam itu jeli, JMB mesti ambil kira sebelum bagi jawatan ataupun kroni makan duit jugak!!!! Jangan jangan ada kes nanti, malulah jmb kita, maaluuuu!!!!

      Dari Penghuni KH yang perihatin, jangan ada Saanigate, orang Cowgate!!!

      Delete
    2. Thank you Sir/Madam, thank for your information.
      For the March Start, who pay the Maintenance fee no receipts, you all must take.
      The team work is come from we all resident Kelisa Heights, no only JMB.
      you Pay need take receipts, sani receive money need to bank in, Account site just can do the Balance account.
      are you is resident Kelisa heights? what is your unit let us teamwork together.
      from Owner of the blog.

      Delete
    3. Tuduhan yang x berasas. U should be ashamed of urself. They all buat kerja, diorang bersedia to be audited. Yang lepas, duit owner lesap pun tidak ada siapa yg peduli. Yg sekarang, they are trying to solve prev problems. Thank you JMB kerana prihatin.

      Delete
    4. Wow! serious accused !!! Ada bukti ? Penghuni KH yang perihatin... Repot Polis la kalau betul.Dulu penghuni sebelah ( Jiran ) saya pon kata ... JMB di pilih untuk kebajikan Penduduk.. Saya akan terus menyokong JMB.

      Delete
  2. Thanks En.Sani, Well done and good job!

    ReplyDelete
  3. Thanks n good jon en sani n JMB!!

    ReplyDelete
  4. Keep up the good job!!!

    Sincerely from one of the Kelisa Height Owner

    ReplyDelete
  5. Gua dulu dengar itu Jeri kata Saaaniii itu komplen tada lampu kat swiming pol dengan banyak penghuni mintak pasang spotlight, dulu tutp awal 9 mlm ok, sekarung spotlight tada tapi buka sampai 10 mlm gelap sangat macam mana swiming, dulu tulis komplen pasang spotlight, bukan saya suka komplen, gua lama tinggal sini, studen pakai baju dan seluar bukan untuk swim pun tada orang stop!!! guard / jmb tada buat kerja ka??? Macam itu Mr. Ooi sangat bagus, tada kroni masuk kereta tanpa kad dulu!!!

    ReplyDelete
  6. Terima kasih Sani. Keep up the good work. Just ignore surat layang from this unprofessional person. Accusing u without any proof and have no guts to discuss or make complaints in person. Utk pengetahuan, my 2 cars are inside. I got permission from my good friend who is my neighbour to use his parking lot. My advice to this fellow, get to know ur neighbours, make friends and urself be a good neighbour...surely u'll get an extra parking.

    ReplyDelete
  7. Tuduhan yang serious, tak baik buat fitnah nanti akan kena pada kamu balik. Tuhan maha besar tau. you ada buktikah!! kalau ada report pada polis, apa takut. Sani, Chairman dan yang dipilih bersungguh2 buat keja tapi inikah balasan kita pada depa. Yang dulu, duit owner lesap pun tak ada orang yang tau. we shall support them. depa cuba solve prev problems. Abg Sani bravo & jangan peduli pada orang yang cerdik tapi bodo and penakut.

    ReplyDelete
  8. Abg Sani & JMB sabar, u all done a good job.Jangan kesah sangat orang yang complain dengan bahasa yang tak tersusun dan beradab. Ayat pun ejaan salah memang orang tak kelas langsung. Silap2 orang tu UPSR pun tak lulus dan buang masa je melayan benda ini dan silap2 orang tu pun bukan penghuni di sini. ok gua pi dulu.

    ReplyDelete
  9. "Penghuni KH yang perihatin & yang cakap tentang kolam renang" saya rasa2 orang @ kumpulan yang sama. Sebenarnya saya pengikut setia blog ini dan selalu mengikut perkembangan semasa KH. Bagi saya "penghuni yang perihatin" memang TAK perihatin langsung tapi di bawah tempurung & penuh dengan hasrat dengki & hypocrite. Dulu dan kini sebagai perbandingan.

    1. Dulu tak ada blog kini sudah ada.

    2. Dulu nak naik maintenance fees kini JMB masih kekal

    3. Dulu RB makan duit tapi tak ada orang tau dan kini JMB baru cuba selesaikan issue duit.

    4. Dulu tak ada gotong royong & berinteraksi tapi kini sudah ada.

    5. Dulu tak ada jamuan makan tapi kini sudah ada dan dengar kata ada lagi akan datang.

    6. Dulu tak ada pokok bunga hanya dengan longkang kosong tapi kini sudah ada bunga.

    7. Dulu surau tak kemas tapi kini sudah berubah wajah baru.

    8. Dulu corridor kotor dengan sampah tapi kini lebih bersih.

    9. Lobby dan lift nampak lebih berinfomasi dan bersih.

    10. Terkini sudah ada recycle bin!!

    Dengar2 dari kawan dan blog ini semua ini JMB buat dengan sponsorship dan tidak ada satu sen pun diambil dari tabung kutipan. Saya sedih dengan kenyataan mengatakan JMB kini tak buat kerja hakikatnya sememangnya mereka bekerja dengan bersungguh2. JMB, I will always behind you and support you all.

    ReplyDelete
  10. Hi, I am the treasurer, thanks for your comments, we fully understand the concerns and appreciate the interest of everyone. However, my first advice is to look into this so call problem professionally and as one community we will clear up the misunderstanding in the best interest of everyone. We are sorting the mess left by the Robert bench and don't worry, maybe next week the money figure will posted up. Please check and we are open for any comments.
    Keep it up..See you,ll again. Asta la vista

    ReplyDelete
  11. Hi,it's me again, allow me to give some comments
    1. Ambil Kira option terbaik
    Jmb ambil Kira 4 options dan bagi setiap option telah berbincang dengan fakta2 yang Ada

    A. Meeting 4 Kali dgn robert bench disaksi mr mok from airmas 1 Kali
    B. Dapatkan more or less 10 quotations from market
    C. Offer 3 Kali to mr ooi
    D. Set clear job descriptions for volunteer

    I malas nak cerita details but we are not that low class, please bro...jmb agreed on option d, kita dah engage qualified person to prepare our accounts and set the basic account procedures. You are welcome to volunteer to engage in the monthly accounts preparations. We at jmb are very simple straight forward and are open, we just want to get things done. Kita pun busy..so please set time datang office kit a bincang dgn good spirit, pro la sikit please...We appreciate ideas, contribution, sincerity...etc but please stop style fitnah and downgraded ourselves.

    'kroni'???

    I can only speak for myself but tak sehina itu nak makan duit. Cuma jadi duri dalam daging,tak akan kaya pun, bukan ada apa benefit pun, tak berkat dan buang masa je fikir nak buat perkara bodoh.

    Tuduhan Kepada en sani

    Mungkin en sani patut minta gantirugi memburukan Nama Dan menjatuhkan maruah tanpa sebab. Anyway it's democratic country...we are all adults. Kalau boleh kitaguna cara yang Ada standard la, backward style tak mau la, tak syok, buang masa and tak Ada benefits pun.

    Macam chairman always mentioned we want KELISA heights best..high expectations are good so let's work together. Lebih kurang macam tu lah...thanks. Saya memang malas nak jadi kuli, kalau boleh kit a bayar je 200 ke 300 sebulan hire real pro semua jadi boss, senang tak buang masa.

    ReplyDelete